zondag 24 maart 2013

Nu echt; dag 21. Wat aten we vandaag. + Iphone update



Ik kwam wat laat uit bed. Maar al mn whatsappberichten las ik pas beneden. Net als de facebook updates van Jan en Alleman. En een verdwaalde werkmail (waarom op zondag??) ook. Eigenlijk hield ik me alleen vrijdagavond niet aan mn voornemen. Ik las in bed recepten, blogs, artikelen, vriendschappelijk geneuzel en slaaplekkerkusjes. En daar deed ik inderdaad meer dan een half uur over. MOET JE NAGAAN! een half uur slaap ingewittigd. En, nog veel meer. Gister zag ik toevallig op het nieuws dat vooral jeugd (maar ook veel jonge Ipaddende kiddo's!!) hun slaap-waakritme verstoren door het staren naar het lichtgevende beeldscherm van het een of het ander hippe apparaat.

Ze worden minder uitgeslapen wakker. Zijn niet uit bed te krijgen.

HM! vond ik gewoon interessant.

En ja, ik vond het heer-lijk afgelopen week. Moest me zelf wel degelijk bedwingen. helemaal als ik dan nettt zag dat er een bericht binnen kwam. Maar dat kwam wel bij het ontbijt. Wat ook een voordeel is trouwens. Want pas buiten de slaapkamer naar je telefoon loeren, zorgt voor een stuk minder geloer. Eenmaal beneden moet ik douchen, wassen, haar en hoofd fatsoeneren, shakes maken (sinaasappelsap ook), ontbijt, lunches en een half oog op het nieuws. Niet heel veel Iphone time. Dat kan dan wel weer in de trein.
Maar deze week scheen sochtends mooi de zon. Dan kijk ik liever naar buiten. Of met mn ogen dicht.

Minder Iphone dus.

Goed voor je batterij, goed voor je humeur :-). En ook goed voor mn nachtrust. Ik denk niet dat mn slaap-waak ritme er al door is veranderd. Maar in bed is het fijn. Dus, ik hou em er in!

Vandaag dan.
Wat laat uit bed (ik sliep laat, werd 3x vroeg wakker en uiteindelijk omhalf 11 :-) ).
Eigenlijk had ik nergens zin in. Dronk ik eerst een aantal koppen thee. Hing met geirriteerd hoofd achter de computer. Veel. Te. Lang. Wel omwille werk. dit moest gebeuren. Echt. En het stond me tegen. Dus duurde het 4x zo lang. Maar at the end of the day, was het allemaal klaar. Done. Verstuurd. fijn.
Na een half verslag maakte ik toch ontbijt. En terwijl ik ei en groente wilde. Maakte ik toch amandelmeel, ei, kokosmelk, chia groene banaan mengsel. Met eigengemaakte granola. Weekend! Op 1 of andere manier vond ik dat een feestjesmaal waardig. Ik genoot er van, maar vond het vooral grappig dat mijn lichaam vraagt om groente en ei. En gister avond - zaterdag avond- werd ik torenhoog gelukkig toen  ik besefte wat t was waar ik zin in had. Water met citroensap.

HELLO!

Wat t met je doet als je smaakpapillies niet getriggert worden he.

Na dat ontbijt snaaide ik gedurende de dag zo wat van mn granola. It is just lovely. Ook at ik wat cherrytomaatjes. Verder dronk ik thee en maakte ik savonds weer curry met oosterse wokgroente (een echte lunch maakte ik niet). En ik maakte geen foto van mijn laatste avondmaal. Omdat het niet de laatste was :-). En gewoon omdat ik het lekker gewoon op at :-). Met worteltjes en wat knolselderij patatjes uit de oven :-).

Nu nog maar een kop thee, ik heb zin in vanalles maar zit vol :p. Gekke gewaarwording :-).

Een dag die ik ietwat geirriteerd doorbracht achter de computer. Waar vriendin op de thee weer blijheid bracht. En de mannen over de vloer me blij hielden. Bovenal lezen in de planning. Op de bank. Met nieuwgekochte kaarsjes. En vriendjes.Iphones? mmmmwoah. Ook hier maar even niet :-).


Geen opmerkingen:

Een reactie posten