zaterdag 9 maart 2013

Dag 4, part ||


Na mijn heerlijke ontbijt en enthousiasme over greengoodness toch vernomen dat deze green bliss iets te weinig vulde. Volgende keer voeg ik iets meer chia toe of meer groente (naast chinese kool ook spinazie bijvoorbeeld :)). Ik werk do-dags alleen een ochtend. Wat inhoudt dat ik tot 13.00 geregistreerd aan het werk ben (lees:betaald ;)). Deze week was ik echter toch tot twee bezig om dingen af te ronden en voor te bereiden voor vrijdag. Geen lunch mee. DOM loes. Dom. Uit werk ging ik onverwacht samen een eettafel uitzoeken. "Kun je direct van het station door naar hier?". Ja hoor, kan ik wel :-). Leuk ook! (Mooi vooral). Maar dientengevolge ;) at ik pas rond 3 uur mijn lunch.  (in de trein at ik nog wat nootjes een stuk komkommer en 2 worteltjes.. niet helemaal onvoorbereid)

Wel erg lekker heur:
Gehakt aanbakken in kokosolie, beetje kaneel beetje kerrie, witlof en chinese kool toevoegen. Kort bakken en dan zo op op je bord.  Wat nootjes en hennepzaadjes on top. Natuurlijk maakte ik 2 porties, zodat ik mijn lunch voor vrijdag alvast ready had. READY STEADY GOOO. :-).





Na mn verlate lunch voelde ik me UITGEPUT! ja. Ik weet niet of het door de detox komt, of dat een enorm chaotische drukke werkweek de boosdoener is. Maar even lag ik op de bank. Ik voelde enorm de neiging wat te eten.  Iets wat ik in de trein terug naar huis ook had eerder die dag. Maar snackautomaten op stations zijn niet detoxproof. En soya cappuccino's ook niet. (LOES!) okeeee, braaffff :-). Maare, moe dus. En zin in vanalles. Uiteindelijk toch maar een chia kokosmelk, vanilledrup treat gemaakt. En ja, ook een tweede. Iets wat volledig prima is, maar waar ik zelf dan nogal dom vind. MAAR! daarna voelde ik me een STUK beter en deed ik zingend boodschappen voor mn diner :-)....

(enneeeenfotomaakteikniet)

Savonds probeerde ik namelijk het kipgerecht uit de detoxbijlage. Kipfilet dun snijden, 15 minuutjes laten marineren in een sausje van citroensap knoflook zout en peper en gember. Daarna kort aanbakken en tijdens en bakken nog wat citroensap er over. Ook wat cherrytomaatjes erbij. Tegelijkertijd maakte ik de appelsauce. ghihiihi, jija lekker! Sochtends had ik een halve appel in mn smoothie gehad, dus nu een hele in stukjes en dan koken in citroensap :-). wiehaa, wachten tot het lekker papperig wordt en dan zo hup over de kip. De helft voor vriendlief, helft voor Loesje :). Tot overmaat van genietengeblazen, had ik middags een knolselderij geprepareerd voor gebruik. In patatstukjes snijden en  met wat citroensap zo te bewaren. Savonds deed ik ze met een beetje kokosolie, zout, peper, oregano en wat paprika poeder in de oven. De vorige keer dat ik deze maakte waren ze iets lekkerder. Alhoewel ik ze toen ietwat vettig vond, waren ze nu wat droog. Maar alsnog erg lekker. Beetje bio/homemade mayo erbij. Wederom heerlijk gegeten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten