dinsdag 5 maart 2013

Dag 2


Jaja, dag 2 zomaar voorbij! Of voorbij ? Nog niet helemaal (gelukkig), maar qua eten wel heb ik net besloten. haha. Als je me een heel klein beetje kent, weet je dat ik ALTIJD maar dan ook altijd.. zin heb in eten ;-). (zou ik daarom de detox doen?) (zou et?) (uhhhh.. JA!) Onder andere :-). Maar een diepere motivatie voor deze 21 dagen volgt een andere keer :-) (promissssed). Omdat ik nu eigenlijk een verslag moet schrijven ga ik proberen het een beetje kort te houden. (en idd, als je me een kleinnn beetje kent) (al is het maar van facebook) (dan weet je dat.. ) (uhu! dat.). Maare! dag 2 dus!

Vanmorgen werd ik wakker na een heer-lijke nacht slaap. Iets wat alweer even geleden is, dus ik sprongggg natuurlijk mn bed uit. Of nouja, bijna een beetje dan. Maar blij wakker werd ik wel. Helemaal toen ik tijdens het bereiden van al mn gezonde lekkernijen de vogeltjes hoorde wakker worden en de zon voor warmer aanzag dan zij waar kon maken. Zonder handschoenen was nog net even te vroeg.
Vanmorgen at ik eigenlijk hetzelfde ontbijt als gister, ik denk dat ik door het bijhouden van deze blog goed doorkrijg dat ik soms heel vaak achter elkaar hetzelfde eet. En omdat ik jullie toch een beetje nieuwes wil blijven vertellen, wil ik graag nieuwe dingen uitproberen! DUS, ik ga toch donderdag maar eens op zoek naar nieuwe ontbijt gerechten. Dan ben ik smiddags vrij en kan ik zonder schuldgevoel struinen over blogs, pinterest, FB en andere doorkliksites. Wooptiewoo! Nieuwe dingen deel ik graag met jullie!

Maar soortgelijk ontbijt dus; gebakken/scrumbled ei met boerenkool, courgette, paprika in dit geval, tomaatje en wat avocado en rucola.
Op mijn werk heb ik eeeigenlijk nooit zo veel tijd om tussendoor wat te eten, daarom vind ik smoothies i-de-aal! Van10.40 tot 11.000 is er geen kind voor behandeling. In die tijd poog ik vier  korte verslagjes te schrijven, naar de WC te rennen, nieuwe thee te halen, alvast et volgende kindje voor te bereiden EN tussendoor slurp ik mn smoothie op. Ik ben toch wel een beetje kriebelig hier over, want mijn smoothies bestaan normaliter uit groente (spinazie, boerenkool, paksoy, selderij, andijvie, chinese kool of kruiden als munt/peterselie) en twee stuks fruit. Nu ben ik door al mn hippie voer ( :-p ) echt een stuk minder zoet lekker gaan vinden.. Dus deed ik in het begin altijd een banaan en een sinaasappel, of mango of ananas of meer van dat door mijn groene drappies. Tegenwoordig hou ik het meer bij sinaasappel met groene appel.. of een pruim of kiwi of iets van dat. Maar een groene appel of een halve groene banaan is toch wel ff de andere kant van het continuĆ¼m! Vanmorgen blendde ik gauw; 3 stukjes baby paksoy (liefdeaandetoko!), half blikje kokosmelk, een halve groene banaan, wat witte amandelen, tarwegras poeder en een beetje avocado.


Een vlugge slok was genoeg om te beseffen dat vriendlief deze shake niet per-seee zou waarderen. En idd, "DE VIESTE SHAKE OOITTT" wat zit er in joh? noten? ghihihi ^^. Ik wacht op mijn keukenmachine. die nootjes wel helemaal blendt ;). (voor hem dan, I like!). MAAR! Ik vond het zelf eigenlijk super lekker :-). Komt ook omdat ik de kokossmaak behoorlijk eigen heb gemaakt ;-) misschien. Maar absoluut een aanrader voor de minder zoeten onder ons. En inderdaad, dit was een tip van! :-). Hoe leuk dingen delen, uitproberen en doen :-).

Lunchtime! Zo rond 13.00/13.15 een heerlijke leftover genoten. Gekookte sperzieboontjes, paar worteltjes, een gerookte makreel (Liddle, met paprika AANRADER! suikervrij dude!) wat nootjes, zonnebloempitjes en wat cherrytomaatjes er door gegooid. Koppie kruidenthee erbij. Tralalalala


Oh boy. Ik kon NIET wachten. Ik moet eerlijk toegeven dat ik na mn lunch een kleinnn hapje proefde van mn snack zo rond 4 uur... ghihih. Sochtends had ik de rest van de kokosmelk en de banaan gemengd met chiazaadjes en een drup vanilleextract gemengd. Heel klein beetje kokosrasp erbij omdat ik bang was dat het niet genoeg zou op stijven. En het was me toch lekker. Nog blijer werd ik van de zon die door mn raam scheen en mn zicht op mn computerscherm ontnam. Maar ik liet het zonnescherm lekker open. WIEHAA lente!! :-). Daar word ik zo blij van. Dus voor jullie een zonnige chia foto!




Vanavond at ik (zonder foto, jaja ik ben er nog niet helemaaal aan gewend) (geeft trouwens gekke gezichten op je werk (fotografeer je nu je eten?!). Maar een biefstukje gebakken met wat peper, bloemkool met wat worteltjes gekookt (ik hou niet van maar 1 soort groente..saaaii) en een champignon, ui/sjalot, knoflook saus.. natuurlijk niet door  mij bedacht. Maar wel eerlijk zellufff uitgeprobeerd ;-). ghihihi. De champigons etc aanbakken in kokosvet met kurkuma peper zout wat smoked paprika en daarna flink wat kokosmelk er door...

Vele complimentjes later at ik nog wat nootjes/chia/kokosrasp mengsel. hmhm. ik zie een patroon ;).

TRALALALALALAAA!!

wat een blije dag :-).

En nu is het verslagschrijf tijd. EN ik duik nog in mn gedachten onderzoek :-). Day 2. Volgens mij vind ik deze 21 dagen nu al leuk. 

“When you take charge of your life, there is no longer a need to ask permission of other people or society at large. When you ask permission, you give someone veto power over your life.”
- Geoffrey F. Abert



1 opmerking: