zondag 10 maart 2013

dag 7


 The besttt way to start your day :-).

Hardlopen door sneeuwbekraakte straten. Ik was te laat voor onaangeraakt wit. Maar prachtig was het wel. Chaotisch als ik ben vergeet ik steeds mn handschoenen als ik 'gewoon'  ga hardlopen (en niet survivallen..). Na ietwat stappen wordt mn lijf wel warm maarrrr mn handjes bleven koudkoudkoudddd!  Ik loop eigenlijk altijd zon 5km... Ik vind het te gekkkk verder te gaan, zou het tof vinden voor een halve marathon te trainen oid. Maar mijn schenen steken stokjes. Vaak heb ik last. 5 kilometertjes gaan prima en vandaag helemaal! Ik heb al even niet gelopen dus ik denk dat het daar van komt, ik vloog op de heenweg. Nadat ik 4x de Kardingebult opkronkelde ging het ietwat minder zwevend terug (ivm de scheentjes) maarrr mijn handen warmde ik wel :-). Warme paardenneuzen zijn the best.





Wat is hardlopen toch fijn! Thuis dronk ik eerst flink wat water EN! maakte ik mijn eigen granola! JAHOE! pompoenpitten, zonnebloempitten  en wat gemengde noten, kokosrasp wat kaneel en snuffie nootmuskaat. Klein beetje kokosvet en dan 20 minuutjes 180 graden in de oven :). Ik wilde tijdens die 20 minuten snel even douchen, maar werd afgeleid door wasjes die opgehangen moesten en spelende katjes. Na 20 minuten gaat de oven toch vanzelf uit? Uhuh. Helaas nettt ietsje te warm was het toch geweest voor mn knapperige hazelnootjes vooral. Van een aantal kon ik een donkerbruin vliesje af halen en de rest gooide ik weg. Pijn in mn hart ja true, maar zwart geblakerde voeding maakt meer kapot dan je lief is :P. hahaha. Maar de rest van mn granola was nog prima! Dus voor mn ontbijt probeerde ik iets nieuws!  Gister kocht ik amandelmeel en ik werd geïnspireerd door een leuk uitprobeersel; kokosmelk, amandelmeel, eitje en een banaan in kleine stukjes koken tot de banaan zacht is. ALLEEN mijn groene bananen waren SPOORLOOS! hoe kan dat nouuu! Ik zag alleen vriendliefs tros felgekleurde banaantjes schreeuwen. Maar mijn 2 groene varianten kon ik nergens vinden. Toch gek want ik heb ze echt afgerekend gister.. Heb ik ze dan serieus aan de kassa laten liggen?


Appeltje kan vast ook wel.

DUS! kokosmelk, half appeltje, amandelmeel, eitje, snufje zout eventjes koken. lekker laten borrelen tot er een smeuïg papje ontstaat. De appel wordt niet echt zacht maar wel lekker :-). Ik had er nog kaneel of vanille oid door willen doen, maaarrrrrr.... mijn granola was natuurlijk al bekaneeld :). Dus granola dr op. mixen maar. Lekker hoor!! Ik weet niet of ik het vaak ga maken omdat het wel aardig wat tijd kost (gelukkig had ik nu maar een klein beetje granola gemaakt, ipv een bunch of jar vol, maar dat kan natuurlijk wel! en dan is het alweer een stuk minder tijdrovend).  Eigenlijk wil ik gewoon graag veel groente eten ochtends.. dus ik denk dat er deze week weer wat ei + ontbijtjes voorbij komen. :-). maar leuk ter vernieuwing was dit wel!!


Lunch; 1 kop pompoensoep van gister
tussendoor dronk ik een aantal glazen water met citroensap en greens/tarwegraspoeder. wat krijg je daar een ENERGIEEEE van!!! :) wauwww. Mn huis is weer schoon ;).


WOEHOE! Energie voor de dag! En mn lieve kattevriendjes genieten net als ik van t schone huis :-)  (enmakenhetweervies)

Diner; 2 kippepootjes van gsiter, spruitjes eerst kort gekookt. Daarna roerbakken met ui cherrytomaatjes en een klein scheutje kokosmelk + wat zout. ERG lekker! (dank voor de tip!) Daarbij maakte ik een pureetje van knolselderij en het ene hapje zoete aardappel dat ik over had van gister. Vandaag hardgelopen dus dat mag :). Beviel me eigenlijk heel goed!


Savonds at ik, eerst 2 worteltjes met wat amandelboter en wat pompoen/zonnebloempitten :). lekkere snack!! En ik wil graag weer iets meer groente eten ipv al die kokosmelk dingen. Maarre! terwijl ik vol zat, at ik toch nog 2maal +- 2 theelepels chia + 2 theelepels kokosrasp, scheutje kokosmelk en 4/5 nootjes... (niet perse heel veel dus, maar wel gewoon onzinnig) (vol enzo) (en iets met dat kokosmelk:P)



Al met al vandaag overdag helemaal geen honger! Was op het hardlopen en schoonmaken na ook niet actief, dus misschien lag het daar aan :). Ik denk dat ik door deze detox beter leer naar mijn lichaam te luisteren.. Of dat ik beter naar mijn lichaam KAN luisteren. Ik merk eerder dat ik honger heb, merk beter dat ik dorst heb (ipv honger) merk dat ik moet slapen (doe het niet), merk dat ik chagrijnig word als ik te lang niets heb gegeten enz enz.. Dit vind ik persoonlijk wel iets heel fijns! Hou jullie op de hoogte of dit blijft of afneemt of iets :).



Tijd om te slapen Loesss! Gaaappp, mraauww, gaap, kopjeknuffeldraai, ik ben de liefste! 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten