zaterdag 23 maart 2013

Dinner dag 17



Jaaaa, jullie hebben nog een diner van dag 17 van me tegoed! Ik loop wat achter wat betreft updates, maar ik was druk, reizend en gelukkig.

Of ik was aan het koken.

Donderdag maakte ik de zalmburgers uit het sugardetox programma.

2 blikjes wilde zalm
2 eetlepels fijngehakt sjalot
3 eetlepels fijn gehakte groene uit (ik gebruike ook wat prei)
peper zout
mix van rozemarijn, knoflookpoeder, ui poeder, paprika poeder :-)
2 eieren

Dit alles mixen (lek de zalm zo goed mogelijk uit!!) en dan wat eetlepels kokosmeel toevoegen totdat je een beslag substantie krijgt. Ondertussen kokosolie op het vuur en de pan warm laten worden.
Ik maakte met mijn handen eerst balletjes, en hoe vies het ook klinkt :P ik draaide deze boven de wastafel en kneep zo veel mogelijk vocht er uit 8-). Daarna platdrukken tot burgers en garen in de pan. Zo ongeveer 10 minuutjes? Paar keer wat draaien, maar laat ze de eerste keer best even op 1 kant liggen zodat ze niet uit elkaar vallen als je ze flipt :-).

Ik at deze serieus verrassende burgers met broccoli en zoete bataat :-) (thnx to mn running!)

Dat rennen ging btw niet heeeeel erg lekker. Ik denk A omdat ik dag ervoor gebeast had. en B. omdat mijn nieuwe linker hardloopschoenen op 1 of andere manier een drukplek veroorzaakt. Vrij irritant en frustrerend. Maar, ik liep wel. EN ik ging die bult 3 x op en af. Voetstappen die steeds dichter bij kwamen zorgden ervoor dat ik ook op de terugweg heel wat stappen harder zette. En. JA! ze liepen steeds verder terug. Toen dat 'gelukt' was, zette een renner voor me me aan tot een inhaalslag. WIEHAA. dat ik na het inhalen klaar moe uitgepuft en rood was zal me niks schelen. Voldaan was ik ook.

Een vlugge douche en een fijne avond (koken)! Bewegen is goed voor de mensssss!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten