zaterdag 23 maart 2013

Een kort overzichtje van de bijna laatste dagen!



Vrijdag at ik ochtends de met keukenmachine gemaakte courgette pannenkoekjes! :-) blij blij blij! Deze keer ook wat winterwortel er door (even uit proberen hoe goed ie die hakt he ;) hahahaha). 2 slices bacon, wat avocado en een paar sneetjes paprika. Perfect. Daarbij dronk ik een glas groene smoothie van appel spinazie bleekselderij greens en maca.
Om 10.30 at ik 2 winterwortelen met amandelboter. Mn lunch kan ik niet terugvinden tussen mn foto's, maar dat was een salade van witlof, geraspte wortel (HAHAHAA) paar nootjes, wat gerookte zalm en avocado. Daar dronk ik weer wat smoothie bij.
Om iets na vijf at ik in de trein left over broccoli met een biefstukje dat ik ochtends bakte tijdens mn ontbijt. In de trein. JA! Want. Ik ging samen met vriendlief op familie bezoek. En zij gingen samen eten.

en ik............

.........ben dedicated!!!

Geen bonensoep met soyasaus, pakjes kruiden, roggebrood en slagroomvla.

HA! ik at gewoon in de trein en iedereen vond het prima. En ik ook. Wel at ik wat pecanoten. Fijn dat ze die dan in huis hadden :-).

Savonds bij de liefste vaders en moeders op de koffie. Zwart. En zonder paasei. Een klein beetje hongerig maar thee werkt altijd.

Voor mn ontbijt had ik wat spinazie meegenomen en vertrouwde ik op de biokippies van mn ouders. Of naja. Hun eitjes dan. 36 stuks in de koelkast. DAT moet goedkomen ;-). En een tree ging naar Groningen mee. jiehaaa! bio eitjes. I like! Ik bakte in een pan met olijfolie wat tomaat en wat prei + een paar handen vol spinazie. Ook wat kerrie kurkuma en peper erbij. Als dat redelijk gegaard is 2 kleine ini mini lieve witte met veertjes eieren er bij. Even op hoog vuur aanbakken, roeren, mixen en een heeeerlijk ei gerecht ready to eat baby. Pap keek er versmikkeld naar met zn broodje kaas in zijn hand.

In yo face!

ghighighi. kidding :-). Ik vind het meer dan fijn dat mijn ouders mijn eetgewoonten respecteren, ook al vinden ze er het hunne van :-). Of kan ik niet goed genoeg uitleggen waarom ik eet zoals ik eet, wat ik eet en hoe ik denk dat iemand zich zoveel beter kan voelen. Hoe eten invloed heeft. Echt. als je het ervaart.
Maar ze laten me, zijn bovendien nieuwsgierig en houden zo veel mogelijk rekening met me :-). LIEF!!!!

Na dit ontbijt + thee een bak koffie. En nog 1 met pap. In de bus las ik fijn in mn boek en at ik nog 2 winterwortels met amandelboter :-). Ter lunch besloot ik eindelijk eens de amandelpannekoekjes te proberen! amandelmeel, kokosmeel, ei en water mixen tot beslag en bakken maar... :-).
wat kokosvet over (smelt direct op de warme pannenkoekjes....) daar wat rauwe cacao over + een groene banaan in schijfjes boven op.

YEP! zo lekker als t klinkt was het ook :-). De pannenkoekjes een klein tikkeltje droog. Voor de pro's; doe ik er in t vervolg wat gesmolten kokosolie door? Of wat minder meel??
Al met al een geslaagd experiment.

Tijdens mn lunch (verlaat trouwens..) kookte ik pompoensoep. Die ik na een workout in de fitness opat samen met een HEERLIJKE tip van mede detox meisje (a.k.a mijn dagboek). een stuk kipfilet (biologisch uiteraard....kaching!) even open snijden zodat je een dunne plak krijgt. Insmeren met wat kokosvet, daar over wat kalamata olijven in stukjes, wat stukjes gedroogde tomaatjes en wat basilicum. tien minuutjes in 175 graden oven en het is me toch lekker!! Daar at ik wat gebakken zoete bataat bij en ik zit nog vol :-). jabadabadoeeeeee!!



In de ochtend geen handgedraai maar klaar in een handomdraai. *gnignagno :-)))


Lunch! aan deze geweldige fijne nieuwe mooie prachtige zelf uitgekozen steigerhouten tafel :-). Ik hou van een huiselijke grote tafel. Met fruitschaal. En straks ook een krant. Ik kreeg van mijn ouders een abonnement op een krant. Het moge suf klinken. Maar niets fijner dan dat! :-) aan tafel, hand om een kop thee (sinaasappelsap) nieuws (voor wat nieuws nieuws is) en op de hoogte van dat.


Oelalalaaaa, bon apetit! 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten