dinsdag 12 maart 2013

dag 9



Een goed begin is het halve werk! 

Zoals de meesten van jullie wel weten heb ik eigenlijk altijd last van mijn huid gehad. In de puberteit is dat oke (NEE NIET OKE! maar begrijpelijk en te accepteren en dat), maar naarmate de jaren voorbijgaan ( ;) ) wordt het toch steeds vervelender. Soms relativeer ik de boel vrij gemakkelijk en soms sta ik tranend voor de spiegel. HOEZO?! Grrr. Daarom ben ik eigenlijk alllltijd op zoek naar goede facewash dingen, heb ik alllle verschillende tonics lotions scrubs cremes en maskers uitgeprobeerd. En steeds werkt et even... en dan is t weer jammer maar helaas. Uit ellende ben ik naar een huidtherapeut gegaan en zij probeert echt ongelooooflijk goed het te verbeteren :-) (ikziehetheuswelmevrouwikziehetwel) (oftewel,werkte ook niet echt). MAAR! de laatste tijd schijnt het beter te gaan! En of dat aan mevrouwdetherapeut ligt, dat zou kunnen. Voorheen kreeg ik een peeling waarbij mn hoofd er af geschroeid werd (nee niet echt, zo voelde het) en ik een week lang rondliep met vellen aan mn hoofd ("is dat besmettelijk juf?....")  Maar inmiddels onderga ik (een net zo vurige) peeling die iets minder heftig is en mn hoofd na behandeling wat toonbaarder laat. Ondertussen zoek ik zoveel mogelijk dingen op (internet I love ya) over voedingsmiddelen, medicijngebruik, kussenslopen en allllles wat betreft een (on)zuivere huid.En probeer alles gewoon uit :-). De aanhouder wint. En ik heb nog niet helemaaaal gewonnen, maar een aantal medailles heb ik inmiddels wel verdiend denk ik. Ik ben er iig inmiddels volledig van overtuigd dat alleen een holistische aanpak werkt. Dus; en je voeding, en  je slaap, en je cosmetische middelen, en je stress en en en en.. alles. samen. heeft effect. Dus ik probeer me bij al die factoren zo goed mogelijk te gedragen ;). Qua voeding heb ik de volgende dingen ontdekt; wieha! van chocola krijg ik geen uitbarstingen (WHAHAHA in yo face!), van zuivel wel. Van suiker ook. En van heel veel vette kokosmelk weer niet. (tralalala). Ook helpt probiotica, ik maak zelf kefir. Lekker hippievoer! Bewerkelijk en tijdrovend. Maar alles voor een zuiver huidje. Deze detox skip ik dit.. om echt alllles aan zuivel en suiker weg te laten. Omdat suiker zoals ik eerder zei ook bijdraagt aan mn rode ontplofte hoofdje, hoop ik dat dit wat compenseert (geen kefir, maarrr ook geen suiker). Daarnaast heb ik een wondermiddel ontdekt. uhu. je leest het goed. Appel cider vinnegar! Sinds ik dat gebruik is mn gezicht vele malen beter! Nog niet egaal en vlekkeloos en prachtig (en met rode sport wangen al helemaal niet). Maar echt! toonbaar! :-)))). Ik drink elke ochtend een glas warm water met daarin een scheut appelazijn + halve citroen en soms voeg ik er zoals vanmorgen tarwegras aan toe. Drink het met een rietje want het is best een zure oplossing en dat vinden je tanden niet leuk. Ook heb ik al mn dure cremes lotions en dingen weggegooid en maak ik mn gezicht nu schoon met een water-appelazijn mengsel. Bewaar ik in de koelkast. Klinkt gek, ruikt niet lekker. Helpt wel :). (en geen chemische shizzl op mn huid helpt vast ook!). Maaarr eerlijk is eerlijk, elke avond gaat er na dat mengseltje een chemisch fruitzuurtje over.... sja. je moet wat. Maar aan de antibiotica waagde ik mij nooit! =D (blijblijblij!)


Oke, genoeg hoofd verhaal. Maar dan snappen jullie mijn begin van de dag. Na deze goede opstart een lekkerrr (1) ei ontbijt als gister. Maar net wat anders :-).
Tussendoor een smoothie van een halve banaan, kokosmelk, spinazie gemengde sla en greens (lekkerrr!) en als lunch een tonijn salade! gemengde sla (sla koop ik altijd bio!), tomaat, komkommer wat zaden en pitten en een gekookt eitje :).



ontbijtjeee
lunch
jammie














Smiddags mn heerlijke halve banaan, chia kokosmelk, vanille mengsel :)
en voor straks staat er bloemkool met biefstuk en champignonnensaus op het menu :-). En jaaaa, ik had al honger. en jaaa bijna miste ik de trein vanaf werk omdat ik dit aan het typen was :P. whahahah, LOESER!
In de trein nog een stuk komkommer en dan ben ik weer tevree over vandaag!


Kijk wat ik allemaal moet weerstaan als lief jufje............ ;) (oeioeioeiiii, bittersaweeet)





MAARRR.....





Ik geniet braaf en BLIJ van mn banaankokosvanillemengsel
sugardetox for the win! 










Geen opmerkingen:

Een reactie posten