woensdag 4 januari 2012

Loes

Het begint wat onlogisch, want eigenlijk is het Anneloes, maar Loes is zo makkelijk. Ik hou van namen die je kunt afkorten tot korte liefkozers. Dat neem ik zelfs mee als ik eens fantaseer over kindernamen. Ach nee, niet voor nu! (weten jullie dat alvast), nee, gewoon. Omdat ik het grappig vind om te zien welke namen ik leuk zou vinden. Ik hou van uitvinden wat ik eigenlijk leuk vind. Gek genoeg ga ik dan veelal meisjes namen bij langs. Misschien zijn afgekorte jongensnamen gewoon niet leuk? Misschien past het beeld van kleine meisjes met staartjes en kuiltjeswangen wel meer bij liefkozend. Misschien moeten jongens wel stoer zijn. Zijn afgekorte namen stoer?
Anyway, Loes dus
:-). Een schrikkelkindje, maar trauma’s heb ik er niet van. Kiezen wanneer je het liefste taart wilt, of misbruik maken en gaan voor gewoon twee keer. En ja, extra grote feesten op de 29ste zijn ook wel leuk. Net als kaarsjes op de taart en grapjes on the side. Bijna 6 en nog steeds naar alles op zoek. Inmiddels toch ook zo veel gevonden. De wereld aan wijsheden, maar mn teen wil ik nog wel eens stoten. Bovendien weet je nooit alles. Nooit ben je uitgeleerd. Iets wat ik leerde van mijn opa’s overlijden (de lieve man). Eigen-wijs tot en met. Maar ook wijs dus, nooit gestopt met lezen, leren, de les leren ;) en interesses najagen. Toen ik zijn en ons leven overdacht en met mijn ogen langs zijn studeerkamer ging, bedacht ik. Zo wil ik zijn. Haha, heel anders! Maarr, ik wil grote boekenkasten volll literatuur wetenschap filosofie chickflick humor en studie. Et liefst op alfabet. Maar chaotisch ben ik ook, kunnen jullie ook dat al afvinken. Merken zullen jullie het ook wel denk ik. Chaotisch, flapuit, haakjesvrouw. Maar daarnaast ben ik nog zo veel meer. Dierenvriend, werkloos (rectificatie, JAHOE!), gemotiveerd, dankbaar, onzeker (soms), besluitloos (wat vaker ;)), muziekliefhebber, gek op sporten, en groene sapjes, vooralvadermaarsteedsmeerookmoederskindje, verliefd, psycholoog, nieuwsgierig, lekkerbek, gezegend met de liefste vrienden en tot slot geloof ik ook van de opsommingen. Merken jullie het?  ;). Misschien wil ik dat wel veranderen. Ik wil altijd zo veel veranderen. Met behulp van meditatie, yoga en voeding (alles in de kinderschoenen) probeer ik te berusten, zijn in het nu. Genieten van nu, wie jij bent, wat er is en wie er om je heen zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten